Importul bunurilor si efectelor personale in SUA
Conditii si documente necesare pentru importul bunurilor si efectelor personale in SUA
Conform site-ului oficial al U.S. Customs and Border Protection cbp.gov, intrarea bunurilor si efectelor personale neinsotite in Statele Unite ale Americii se realizeaza prin prezentarea formularului CBP Form 3299 "Declaration For Free Entry of Unaccompanied Articles" precum si a inventarului coletelor.
Importul bunurilor si efectelor personale in SUA se poate realiza de catre o ruda sau un prieten in numele dvs, in baza unei procuri notariale. Documentele necesare pentru import sunt in acest caz urmatoarele:
- procura notariala
- lista inventar a tuturor bunurilor
- copia documentului care atesta statutul legal in SUA (cum ar fi Pasaportul american, documente de imigrare, cardul de rezidenta permanenta in SUA etc)
- CBP form 3299

Bunuri si efecte personale
Bunurile personale de uz casnic sunt mobila, vase, lenjerii de pat, carti, lucrari de arta si mobilier de uz casnic similar pentru uz personal. Pentru a evita plata taxelor la aceste articole, articolele trebuie fie sa fi fost disponibile pentru uzul dvs., fie sa fi fost utilizate intr-un loc in care ati locuit timp de un an. Bunurile personale trebuie sa nu fie destinate unei alte persoane sau sa fie de vanzare.
Efectele personale sunt elemente care apartin si sunt folosite de o singura persoana, cum ar fi imbracamintea, bijuteriile, echipamentele fotografice si echipamentele audio. Ele nu pot fi introduse ca bunuri de uz casnic. Ca in cazul tuturor bunurilor care intra in SUA, aceste articole vor fi totusi supuse controlului de catre U.S. Customs and Border Protection.
Bunurile si efectele personale trebuie vamuite la primul port de intrare in SUA, exceptand cazul in care acestea sunt transportate in custodia CBP intr-un port mai apropiat de locul final de destinatie de catre caraus.
CBP nu avizeaza persoanele despre sosirea bunurilor. Este necesar ca fie notificarea sa fie facuta de catre caraus / agentul de transport la destinatie, fie ca persoana sa urmareasca traseul transportului si sa se prezinte la depozitul vamal pentru vamuirea bunurilor dupa ce acestea ajung la destinatie. In caz contrar, in termen de 15 zile bunurile sunt mutate intr-un depozit general, iar dupa sase luni pot fi vandute la licitatie.
Atentionare pentru bunurile transportate containerizat in regim maritim
Pentru bunurile transportate in SUA in regim maritim, fie in regim de grupaj, fie in regim de container exclusiv, ISF 10+2 trebuie completat si transmis catre CBP de catre importator sau agentul acestuia la destinatie nu mai tarziu de 24 ore INAINTE de plecarea navei din portul de origine catre SUA!
Pentru transmiterea inexacta, incompleta sau netransmiterea ISF 10+2, Customs and Border Protection va poate sanctiona cu amenda de pana la 5.000 USD !